در حال بارگذاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
می تواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
برای خرید آیینه و کنسول به چه نکاتی باید دقت کرد؟

آیینه را می توانید به صورت قدی و تک بر روی دیوار نصب کنید و یا از آیینه هایی با ابعاد کوچکتر که در زیر آن یک کنسول قرار می گیرد استفاده کنید. امروزه استفاده از آیینه و کنسول در دکوراسیون منزل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که البته تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون و فضا هم دارد.

انتخاب یک آیینه و کنسول  مناسب برای منزل که باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل می شود نیازمند دقت و سلیقه است ، درادامه با ما همرا باشید تا با مواردی که در قیمت آیینه و کنسول تاثیر گذار است آشنا شویم و بدانیم برای خرید آیینه و کنسول به چه نکاتی باید دقت کرد؟

تناسب ابعاد آیینه و کنسول و فضای قرار گیری آن

قبل از خرید آینه و کنسول حتما به ابعاد و  فضایی که میخواهید آیینه و کنسول را در آن قرار دهید دقت کنید، تا بتوانید انتخاب مناسبی را داشته باشید.

برای فضای های بزرگ می توانید از آیینه و کنسول با ابعاد بزرگتر با هر طرح و رنگی انتخاب کنید،  اما در فضاهای کوچک سعی کنید آیینه و کنسولی کوچکتر و مناسب با ابعاد  فضای مورد نظر استفاده کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد

اگر فضایی که قرار است آیینه و کنسول در آن قرار بگیرد نسبتا کوچک است سعی کنید از رنگ های روشن استفاده کنید تا باعث بزرگتر جلوه دادن فضا شود.

آیینه و کنسول را در قسمتی قرار دهید که نور به آیینه بتابد زیرا انعکاس نور در آیینه باعث بزرگتر نشان دادن فضا و همچنین زیبایی بیشتر آن می شود.

تناسب بین سبک دکوراسیون و سبک آیینه و کنسول

به طور کلی سعی کنید تمام لوازم موجود در دکوراسیون منزل  از یک سبک پیروی کنند زیرا استفاده از سبک های گوناگون و ناهماهنگ با یکدیگر باعث آشفته جلوه دادن و همچنین کوچک دیده شدن فضا می شود.

در سبک کلاسیک معمولا از آیینه و کنسول چوبی و یا برنز و نقره  با طرح و نقش های برجسته و مختلف استفاده می شود که برای هماهنگی در این سبک از دکوراسیون باید دیگر لوازم مانند مبلمان و لوازم تزیینی را از همین جنس و یا طرح و رنگ انتخاب کرد، همچنین می توانید از تابلو دکوراتیو برجسته با قابی از جنس چوب ویا نقره و برنز  برای دیزاین منزل استفاده کنید. البته دقت داشته باشید  که از این سبک  دکوراسیون فقط برای فضاهای بزرگ و چیدمان های اشرافی استفاده می شود و انتخاب این گونه لوازم برای خانه هایی با متراژ کوچک گزینه مناسبی نیست و باعث کوچکتر دیده شدن منزل می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت آیینه و کنسول معرق و منبت کاری شده چوبی و یا نقره و برنز  به دلیل استفاده از چوب مرغوب و فلزات گران بها و همچنین طرح های بر روی آن نسبت به دیگر مدل ها بیشتر است.

البته آیینه و کنسول چوبی ارزان قیمت هم در بازار وجود دارد که نسبتا طرح های ساده تری دارند که میتوانید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل انتخاب نسبتا مقرون به صرفه تری داشته باشید.

امروزه به دلیل کوچکتر شدن فضای آپارتمان ها افراد معمولا بیشتر به سمت سبک دکوراسیون مدرن می روند.

در سبک دکوراسیون مدرن معمولا از طرح های ساده تر و ترکیب رنگ های خنثی و روشن تری  نسبت به سبک کلاسیک استفاده می شود. از جدیدترین آیینه و کنسول های سال 2020 که طرفداران بسیار زیادی هم دارد، از ترکیب جنس های انواع چوب و آیینه و یا فلز استیل استفاده می شود که اغلب به رنگ نقره ای و طلایی و در ترکیب با رنگ سفید و مشکی و کرمی در بازار یافت می شود که زیبایی خاص خودش را دارد.  در انتخاب آیینه و کنسول به سبک مدرن دقت داشته باشید که عرض کنسول هر چقدر کمتر باشد و همچنین از طرح های ساده تری در آن استفاده شده باشد جلوه زیباتری دارد.

قیمت آیینه و کنسول مدرن را مواردی همچون  جنس و ابعاد و کیفیت لوازم به کار رفته در آن و همچنین شرکت سازنده تعیین می کند.

کارآمد بودن آیینه و کنسول

برای انتخاب یک آیینه وکنسول مناسب با توجه به فضای مورد نظر میتوانید از کنسول هایی استفاده کنید که دارای باکس و کشو باشند تا در عین زیبا بودن نمای آیینه و کنسول از فضای داخل آن هم برای چیدن ظرف و یا لوازم دیگر استفاده کنید.

جنس و کیفیت آیینه و کنسول

برای خرید آیینه و کنسول علاوه بر مواردی که گفته شد حتما باید به کیفیت جنس مورد استفاده در آن نیز دقت داشته باشید.

اگر انتخاب شما آیینه و کنسول چوبی است حتما به جنس چوب به کار رفته در آن دقت داشته باشید که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد زیرا اگر چوب در معرض رطوبت و یا تغییرات دما قرار بگیرد و جنس مرغوبی نداشته باشد آسیب می بیند پس حتما از نوع چوب به کار رفته و همچنین کیفیت رنگ آمیزی آن اطمینان کافی داشته باشید.

اگر انتخاب شما برای آیینه و کنسول سبک مدرن، طرح هایی است که از جنس فلز و یا آیینه در آن استفاده شده است حتما از کیفیت جنس فلز مورد استفاده و همچنین آبکاری فلز اطمینان کافی داشته باشید تا در طی گذشت زمان  تغییر رنگ ندهد و یا با قرار گرفتن در معرض رطوبت دچار زنگ زدگی و خرابی نشود.

دقت داشته باشید که قیمت آیینه و کنسول با توجه به نکاتی که گفته شد تعیین می شود و صرفا به دلیل ارزان بود خریدی را انجام ندهید و هزینه های ناشی از تعمیرات و یا تعویض در طولانی مدت را هم در نظر بگیرید.

امروزه در تمامی شهر ها فروشگاه های لوازم دکوراسیون مبلمان و آیینه کنسول و غیره وجود دارد که تنوع بسیار زیادی دارند که پاسخگوی هر سلیقه ای می باشد، توجه داشته باشید که همواره از فروشگاه هایی خرید کنید که محصولات با کیفیت و مرغوب را تولید و ارائه می دهند و تمامی محصولات شامل گارانتی هستند و ضمانت اصالت کالا دارند تا با خیالی آسوده بهترین انتخاب را برای دکوراسیون مورد نظر داشته باشید.